Mei

Internationaal toernooi TTV Eibergen

Op vrijdag 10 en zaterdag 11 mei hield TTV Eibergen een internationaal touwtrektoernooi. Vele ploegen uit vele landen waren aanwezig. Het weer was uitstekend en de ondergrond hield zich perfect na de vele regen die dit voorjaar was gevallen.

De Bisons namen deel op vrijdag in de 700kg klasse en op zaterdag in de 640kg klasse.

De 700kg klasse draaide goed, na  een zware wedstrijd, met soms een enkel verliespunt, wist de ploeg zich steeds weer snel te herstellen om door te gaan naar een volgende wedstrijd. Dit resulteerde in een tweede plaats in de poule, wat betekende, door naar de achtste finales.

Hierbij trof men Mertensmannen uit België. Van deze ploeg, die we ook al in de wintercompetitie tegenkwamen, was wederom niet te winnen. Mertensmannen was ook de latere winnaar in de 700kg klasse.

Ondanks de uitschakeling was er genoeg vertrouwen bij de mannen voor de 640kg klasse de volgende dag.

Op zaterdagmiddag was de 640kg klasse aan de beurt.

In een poule met van 10 ploegen met de topteams  uit Zwitserland werd de strijd aangegaan. Hier een zelfde verhaal als bij de 700kg klasse, na een zware wedstrijd kon de ploeg snel herstellen en de strijd weer aangaan. In de poule ook ploegen, met name Stans Oberdorf, waar weinig tegen in te brengen was. Uiteindelijk eindigde de ploeg net achter de top drie in de poule.

Op dit moment het hoogst haalbare, maar de opgaande lijn is ingezet.

Zondag 26 mei 2e Competitie toernooi Gewest Oost

Dit toernooi werd gehouden bij TTV Heure uit Borculo. We deden mee in de 680 kg klasse.

De wedstrijden verliepen niet zonder slag of stoot, met hier en daar onnodige verliespunten.

Uiteindelijk werd men tweede in het dagklassement.