Competitie Gewest Oost, 1 september

Competitiedag 6 van Gewest Oost vond plaats op de zondag voor de wereldkampioenschappen. Voor de Bisons dus een belangrijke afweging om wel of niet mee te doen. Blessures wil men niet meer oplopen. Gelukkig hebben wij sinds enkele maanden een aantal nieuwe heren in ons midden, die tijdens de training aangaven dat zij deze competitiedag wel zagen zitten. Een mooie mix van onze doorgewinterde jongens en de nieuwe aanwas vertrok zondagochtend naar Bekveld. Helaas weinig tegenstanders om de al eerder genoemde reden van de wereldkampioenschappen, maar samen met Hagmöll Trekkers hebben we mooie wedstrijden laten zien en de nieuwe touwtrekkers kennis laten maken met wedstrijden trekken.

Wereldkampioenschappen Mannheim

Na de competitiedag in Bekveld en 3 dagen kermis, stond 4 september in het teken van afreizen richting Mannheim voor de wereldkampioenschappen. Na een prima rit kon er gewogen worden. Alles was in orde en daarmee kon het WK beginnen. Donderdagochtend 5 september hebben Bernd, Theo, Teun, Thijs en Chiel met buurman TTV Eibergen meegedaan in de 560kg klasse. Niet door de poule, maar wel mooie wedstrijden en zeker niet ontevreden!

Vrijdag 6 september stonden voor de Bisons zowel de 680kg klasse als de 640kg klasse op het programma. In de 680kg klasse begon de Bisontrein goed te draaien en werd men 2e in de poule, daarmee door naar de kwartfinales. Hier werd Veenseboys getroffen en van gewonnen! Door naar de halve finales! De tegenstander in de halve finale bleek Heure te zijn, en deze ging er met de winst van door. De Bisons moesten zich op maken voor een strijd om het brons met de verliezer van de andere halve finale: Valleitrekkers, de regerend wereldkampioen in de klasse. Zij bleken te sterk en daarmee eindigde de 680kg klasse met een 4e plek. Net geen medaille, maar bijzonder tevreden!

In de middag werd de 640kg klasse getrokken. Veel van de Bisons die ‘s ochtends al aan het touw stonden, deden vanmiddag weer mee. In de poules vonden we echter ook heel veel frisse teams, die in de ochtend nog niet hadden touwgetrokken. Dat mag niet uitmaken, want winnen moet jezelf doen. Er werden alleen maar mooie wedstrijden getrokken, helaas niet genoeg om door de poule te komen.

Daarmee zit het WK avontuur van dit jaar er voor de Bisons weer op, worden de laatste 2 dagen van het WK nog bekeken voor inspiratie en vooral gezelligheid met elkaar. Na het WK maken we ons nog op voor de laatste 2 competitiedagen van Gewest Oost.

Competitie gewest oost

Zondag 22 september

Deze zondag stond het 7e competitie toernooi van gewest oost op het programma, met in de ochtend 720kg klasse en in de middag de 640kg klasse. De touwtrekkaravaan streek vandaag in Vorden neer. Bij de Bisons mogen we tegenwoordig een mooie club nieuwe heren verwelkomen en deze ochtend hebben we 4 van hen kunnen opstellen in combinatie met onze doorgewinterde heren. De stijl en inzet was meer dan goed, maar de kracht moet nog komen. Met 6 punten werd deze ochtend afgesloten en we kijken vol vertrouwen richting de toekomst met deze jongens. De 720kg klasse is daarmee tot een einde gekomen in deze competitie en in het eindklassement wordt een 4e plek behaald.

In de middag tijdens de 640kg klasse werden ook weer mooie wedstrijden getrokken. Met 20 punten werd een verdienstelijke 3e plek veilig gesteld. In het eindklassement resulteerde dit in een 7e plek.

Zondag 29 september

De laatste dag van de competitie van Gewest Oost stond vandaag op het programma, ook vandaag zijn we weer in Vorden neergestreken. In de 680kg klasse stonden de Bisons bovenaan, maar het was zeker nog geen gelopen race. De nodige spannende wedstrijden volgden. Er werden genoeg punten voor het dagkampioenschap gepakt en daarmee werd ook het kampioenschap van de competitie in de 680kg klasse veilig gesteld.

Daarmee is dit seizoen ten einde gekomen en kunnen we richting een rustige winterslaap..

we trainen door op de donderdag en willen iedereen die eens mee wil trainen van harte uitnodigen.