Augustus/September

BBQ

Vrijdagavond 4 augustus was het tijd voor de jaarlijks terugkerende BisonBarbecue. Gewoonlijk wordt dit op een zondagmiddag gehouden, maar vanwege drukte op de zondagen met touwtrekwedstrijden en andere bezigheden was er dit jaar voor de vrijdagavond gekozen.

Vanaf 18.00 uur was iedereen welkom, velen hadden zich opgegeven en het werd weer een ouderwets gezellige boel. Als activiteit was er vogelschieten en na een groot aantal schoten, mag Bram Baak zich een jaar ‘koning’ van de Bisons noemen. Onder het genot van een hapje en een drankje bleef het nog lang gezellig.

Competitie Gewest Oost

Zondag 13 augustus stond het laatste competitietoernooi van Gewest Oost op het programma. De Bisons waren te gast bij TTV Vorden in Medler. De Bisons traden aan met een 680kg team. Heure en OKIA hadden een goede dag en bleken te sterk voor de Bisons, maar van de overige tegenstanders werd gewonnen. Derde in het dagklassement en een mooi Zilveren medaille in het eindklassement.

WK Touwtrekken in Sursee Zwitserland

Dinsdagavond 29 augustus vertrokken de Bisons richting Zwitserland om daar woensdagmorgen vroeg aan te komen. De individuele weging verliep naar wens, waarna de verdere dag besteed werd aan relaxen, wedstrijd terrein inspecteren enz.

Donderdagmorgen 31 augustus was het de beurt aan het 680kg team, Dit team bestond uit leden van de Bisons en OKIA. Het team kon zijn draai niet vinden, mede ook door het glibberige veld. Drie wedstrijden werden er verloren en vier gewonnen. Vierde in de poule, dat was niet genoeg om door te gaan.

Chiel Dreierink deed mee bij TTV Oele in de klasse ‘mannen onder 23 jaar’.

Het team draaide prima, echter het venijn zat in de staart. Met één  wedstrijd verloren en één wedstrijd gelijk gespeeld, kwam men net één punt te kort om door te gaan.

Jammer , maar een prima prestatie gezien de tegenstanders waar ze van verloren en gelijk gespeeld hebben, het goud en zilver pakten.

Vrijdagmiddag 1 september was het de beurt aan de mannen van het 640kg team. Na mooie wedstrijden in de poulefase die allemaal werden gewonnen, gingen de mannen door naar de kwartfinales. In de kwartfinale troffen ze Goldscheuer uit Duitsland. Na een spannende wedstrijd moesten ze de winst aan Goldscheuer laten. Jammer genoeg niet door naar de halve finales.

Zaterdag 2 september

Deze dag ging het Bison/Eibergen team Nederland vertegenwoordigen in de 680kg klasse. In de poule werden alle wedstrijden gewonnen en werden ze ongeslagen poulewinnaar en dus door naar de halve finales. In de halve finale troffen ze Zweden als tegenstander. Na een zeer spannende wedstrijd tegen Zweden werd de overwinning binnengehaald. Op naar de finale tegen het altijd sterke Zwitserland. Na twee zware trekbeurten ging het Goud naar Zwitserland.

ZILVER VOOR NEDERLAND OP HET WK, EEN UITMUNTENDE PRESTATIE VAN DIT TEAM!!

Ook Benny Schilderinck reisde af naar Zwitserland. Hij was daar één van de scheidsrechters op het WK te Sursee. Eén van de hoogtepunten was wel het fluiten van de finale in de 640kg klasse in de Open Klasse voor clubteams.

Annieta Nieuwland haalde met het team van Eibergen in de Mixklasse een mooie zilveren medaille.