Het vijfde toernooi van Gewest Oost werd gehouden op zondag 2 juni. De organisatie was in handen van TTV Koapman Uit Tilligte. Ook hier was het terrein vrij hard, wat resulteerde in snelle en felle wedstrijden.

Vandaag was het,  het 640kg team dat verrassend goed voor de dag kwam. Het team draaide al in de bovenste regionen mee, maar vandaag werden ze 1e in het dagklassement. Het ging zeker niet zonder slag of stoot, maar alleen tegen TTV Heure werden de punten gedeeld. De andere wedstrijden werden gewonnen.

Het Bison Jeugdteam ging er alle wedstrijden vol voor om de punten binnen te krijgen. De inzet van de jongens was goed en er werden ook een aantal punten binnengehaald, wat resulteerde in een 6e plaats in het dagklassement.

Het Bison/Oele Jeugdteam presteerde ook deze week weer goed.  Ze konden deze keer niet voor de plaatsen bovenin meedoen, maar de inzet was goed en de wil om te winnen ook. Ze werden 5e in het dagklassement.

Het 720kg team kwam kracht tekort om het de tegenstanders moeilijk te maken. De stijl was prima en de inzet ook. Ze werden 7e in het dagklassement.

In het weekend van 15 en 16 juni organiseert  SF Goldscheuer uit Duitsland een internationaal touwtrektoernooi. Gezien het grote aantal deelnemende teams in de verschillende klasses belooft het een waar spektakel te worden. De Bisons zullen hier  ook aanwezig zijn. Zij zullen in verschillende klasses aantreden en uiteraard ook om het eigen internationaal toernooi volgend jaar juli te promoten.

Internationaal Touwtrektoernooi  SF Goldscheuer Duitsland

In het weekend van 15 en 16 juni hield SF Goldscheuer een internationaal toernooi ter ere van hun 70-jarig bestaan.

Het toernooi kende een zeer grote deelname . Ook de Bisons waren vertegenwoordigd. Enerzijds om te touwtrekken, maar ook om ons eigen internationaal toernooi  op 25 en 26 juli 2020 te promoten. De Bisons namen deel in drie klasses. Te weten 700kg, 580kg en 640kg klasse. Dit alles was te volgen op livestream, wat ook  bij het thuisfront menige zweetdruppel opleverde tijdens de wedstrijden.

In de 720kg klasse waren 24 teams verdeeld over twee poules. Het 720kg team draaide een prima toernooi, maar kwamen tekort om door te gaan  naar de halve finales.

In de 580kg klasse waren 25 teams verdeeld over drie poules. Het 58okg team wist in een zware poule als enig  Nederlands  team door te dringen tot de achtste finales. Hierin moest men het opnem

en tegen het  Zwitserse Ebersecken. Deze wedstrijd ging na een flinke strijd verloren.

In de 640kg klasse waren maar liefst 38 teams verdeeld over vier poules. Het 640kg team kwam eveneens goed voor de dag. De poulefase kende een zwaar en grillig verloop. Met name de laatste wedstrijd in de poule kostte heel veel kracht, maar werd gewonnen. We werden eerste in de poule. In de achtste finale moesten we het opnemen tegen Heure uit Borculo. Deze wedstrijd ging verloren.

We kunnen terugzien op een goed weekend touwtrekken en een prima promotie voor ons eigen toernooi.

NK Touwtrekken Bij TTV de Roppers in Dalerpeel

Het NK Touwtrekken werd gehouden op 22 en 23 juni. De Bisons namen deel met een jeugdteam, een 640kg team en een 600kg team.

Bij de Jeugd was er een poule met 8 deelnemende ploegen. De Jeugd ging zonder prestatiedruk de strijd aan. De ploeg is vrij jong en voor menigeen was dit het eerste NK. De inzet was vanaf het begin heel goed. Het was mooi om te zien hoe ze zich door de poulefase streden. Van wedstrijden winnen, op het nippertje verliezen en jezelf tegenkomen. Het was niet genoeg om door te gaan naar de halve finales, maar wel veel geleerd en ervaring opgedaan

.

Het 600kg team trad aan in een poule met 6 deelnemers. Het team moest echt keihard werken om bij de eerste vier te komen en dat lukte uiteindelijk. In de halve finales moest men tegen TTV OKIA. Het team draaide steeds beter, maar het was niet genoeg om TTV OKIA te verslaan. In de strijd om het Brons moest men tegen TTV Monnickendam. Na twee uitputtende trekbeurten werd het Brons binnengehaald.

1e TTV OKIA, 2e Veense Boys, 3e Vios Bison

Het 640kg team moest aantreden in een poule van 9 teams. Het team wilde eerst maar niet op gang komen, maar stukje bij beetje ging het beter.. Uiteindelijk wist men derde in de poule te worden. In de halve finale moest men het opnemen tegen TTV Lagerweij. TTV Lagerweij was de betere ploeg. In de strijd om het Brons moest men het opnemen tegen TTV Valleitrekkers. Na zware trekbeurten moest men de meerdere erkennen in TTV Valleitrekkers.

1eTTV Heure, 2e TTV Lagerweij,  3e TTV Valleitrekkers, 4e Vios Bison

Twee grote toernooien vlak achter elkaar eisen wel hun tol, maar de Bisons hebben zich er goed doorheen geslagen.