Competitie Gewest Oost 11 juni Beltrum

Zondag 11 juni organiseerden de Bisons het vijfde competitietoernooi van Gewest Oost. Mede door de vele vrijwilligers lag de touwtrekarena er prachtig bij en het zonnige weer hielp ook een handje.

‘s Morgens kwamen de Bisons in de 720kg klasse aan de start. Ze kwamen goed voor de dag en nestelden zich wederom in de top 5. Deze keer werden ze vierde in het dagklassement.

’s Middags was de 640kg klasse aan de beurt. De Bisons konden de opgaande lijn niet helemaal vol houden en moesten een stapje terug doen. Ze werden vierde in het dagklassement.

Nederlands Kampioenschap 16- 17 juni te Vriezenveen

De Bisons deden mee in de 680kg, 640kg en de 600kg klasse. Allereest was de 680kg klasse aan de beurt. Er waren 2 poules van 6 teams. Het team van de Bisons draaide goed, weliswaar nipt verlies van OKIA en gelijk tegen Heure, de overige wedstrijden werden gewonnen. Doordat OKIA verloor van Heure eindigden de Bisons en OKIA gelijk op plek 2. Het onderlinge resultaat geeft dan de doorslag. De Bisons gingen niet door naar de halve finales en streed met Monnickendam om plek 5 en 6. Deze werd door de Bisons gewonnen. 1 Valleitrekkers, 2 Heure, 3 Vriezenveen.

De 640kg klasse bestond uit een poule van 10 teams. Valleitrekkers en OKIA waren een maatje te groot. Maar met name met Heure en TTV Eibergen werd er een verbeten strijd uitgevochten wie zich bij de laatste vier kon voegen. De laatste poulewedstrijd tegen TTV Eibergen moest door de Bisons gewonnen worden om door te gaan naar de halve finales en dat lukte. De halve finale tegen de Valleitrekkers werd verloren. De strijd om het Brons volgde tegen Heure. De ploegen waren aan elkaar gewaagd, maar Heure was op dat moment net iets sterker, waardoor de Bisons uiteindelijk vierde werden. 1 Valleitrekkers, 2 OKIA, 3 Heure.

Als laatste was de 600kg klasse aan de beurt. De vele wedstrijden hadden hun tol geeist en de Bisons konden in deze klasse niet meekomen. 1 OKIA, 2 Heure, 3 Valleitrekkers.

Competitie Gewest Oost 25 juni Bentelo

Zondag 25 juni werd het 6e competitietoernooi gehouden Bij TTV Hagmöll te Bentelo. De Bisons deden mee in de 680kg klasse. De Bisons kwamen goed voor de dag. Vandaag werd de eerste plaats bereikt in het dagklassement.