Maart/April

NL Doet

Zaterdag 11 maart deden de Bisons ook weer mee met de NL Doet dag. In en om het clubgebouw werd er opgeruimd en werden er allerhande klusjes verricht. In de loop van de middag werden de werkzaamheden afgerond en zag alles er weer netjes uit.

Start Competitie Gewest Oost

Zondag 2 april ging de zomercompetitie van Gewest Oost van start. Dit eerste competitietoernooi waren de touwtrekkers te gast bij TTV OKIA in Holten. De Bisons deden met een 720kg en een 640kg ploeg mee.

In de 720kg klasse doen in totaal 12 ploegen mee. Alles in één poule. Het 720kg team kwam goed voor de dag. De eerste acht wedstrijden werden zonder probleem gewonnen. Het venijn zat in de laatste drie wedstrijden. Tegen Heure en Koapman werd gelijk getrokken en tegen OKIA werd verloren. Een mooie derde plaats in het dagklassement.

Het 640kg team was op meerdere plaatsen gewijzigd ten opzichte van het vorige seizoen. We hebben drie nieuwe leden mogen verwelkomen, waar we als vereniging erg blij mee zijn.

Eén van hen kreeg gelijk de vuurdoop in de 640kg klasse en het moet gezegd worden, hij hield zich prima staande. Het team draaide naar behoren, maar men kwam kracht te kort om bij de top mee te doen. Toch wisten ze zich op een prima vijfde plek in het dagklassement te plaatsen.

Ook Gerard Roodhart van TTV T Touwtje nam deel aan het 640kg team.

Jaarvergadering

Donderdag 6 april werd de jaarvergadering gehouden. De opkomst was wederom prima te noemen.

De vergadering had een vlot verloop en de agendapunten werden naar ieders tevredenheid behandeld. De voorzitter kon de vergadering om 21.45 uur sluiten.

Competitietoernooi Gewest Oost 16 april

Zondag 16 april vond de tweede competitiedag van Gewest Oost plaats. We waren te gast bij TTV Elshof. De Bisons namen vandaag deel met het 680kg team. Het team draaide prima en er waren mooie wedstrijden waarvan sommige trekbeurten meer dan 10 minuten duurden. Alleen van TTV OKIA werd verloren, de overige wedstrijden werden gewonnen. Het resultaat; tweede in het dagklassement.

Competitie toernooi Gewest Oost 30 april

In het zonovergoten Bekveld was het vandaag tijd voor het derde competitietoernooi van Gewest Oost. Vanmorgen traden de Bisons aan in de 720 kg klasse met debutanten Thijs en Yorick; mooie wedstrijden en een goeie gedeelde vijfde plek. Vanmiddag was het de beurt aan de 640 kg klasse met net-niet-meer-debutant Chiel; een welverdiende derde plek werd bemachtigd met ook weer heerlijke wedstrijden.