Mei

Competitietoernooi Gewest Oost 7 mei

Zondag 7 mei vond het 4e competitietoernooi van Gewest Oost plaats, deze dag waren we te gast in Erichem. Voor de Bisons stond de 680kg klasse op het programma. Het team draaide mooi! Tegen Heure en OKIA werd gelijk getrokken, de rest werd in winst om gezet. Dit resulteerde in een welverdiende tweede plek deze dag.

Internationaal toernooi Retie

De Fam. Janssens organiseerde op 19 en 20 mei ter ere van hun 30 jarig jubileum een internationaal toernooi op ’t Vossekot te Retie, België. De Bisons namen hier aan deel met 2 teams.

Het 600kg team ging ’s morgens goed van start, de eerste wedstrijd in de poule wordt gewonnen. Van de sterke Zwitserse ploegen Sins en Engelberg werd verloren, maar de resterende partijen in de poule werden gewonnen. De Bisons werden derde in de poule en dit bleek net genoeg om door te kunnen gaan naar de kwartfinales. In de kwartfinale troffen ze het Zwitserse Stans. Stans bleek helaas een maatje te groot, er werd verloren… maar met 2 debutanten op zo’n toernooi met de aanwezige wereldtop een 5e plek pakken is een erg mooi resultaat.

Het 700kg team was ’s middags aan de beurt en bestond voor een groot deel uit touwtrekkers van het 600 kg team. In de poule werden enkele tegenstanders verslagen, maar er werden te veel wedstrijden verloren. Het was een zware poule en de Bisons hadden niet genoeg punten om door te gaan naar de kwartfinales.

Waar de Bisons karavaan zaterdag ’s ochtends na een klein feestje weer op huis aan keerde, bleef Bernd Baak nog wat langer in Retie om mee te doen met de Valleitrekkers in de 640kg klasse. Met deze ploeg werd een bronzen medaille gepakt, waarna ook Bernd huiswaarts kon.