Drie Bonden Toernooi

Het Drie Bonden Toernooi is

traditioneel de afsluiting van het outdoor seizoen.

TTV Koapman uit Tilligte had de organisatie

op zich genomen. Het toernooi werd op zaterdag 25 september gehouden.

De Bisons reisden, samen met een delegatie van TTV Eibergen, met een bus vol touwtrekkers en supporters richting Tilligte. De Bisons namen deel met twee seniorenteams en een één jeugdteam dat bestond uit touwtrekkers van de Bisons en TTV Koapman.

In de poule van de Jeugd zaten 8 ploegen. De ploeg wist zich goed staande te houden en presteerde prima. Ze werden derde in de poule wat betekende dat ze doorgingen naar de halve finale.

Hierin moesten ze het opnemen tegen TTV Heure. Na fel tegenstand te hebben geboden, moesten ze de punten aan Heure laten. In de strijd om het brons moesten ze tegen TTV Veense Boys. In de poule hadden ze er nog van gewonnen, maar nu moesten ze na twee zware trekbeurten de punten aan Veense Boys laten. Een vierde plek in het klassement, een prima prestatie!

Bij de senioren waren er twee poules van 11 ploegen. TTV

Bison ll deed het naar behoren. Tegen alle tegenstanders ging men de strijd vol aan, wat ook de nodige punten opleverde. Sommige ploegen waren een maatje te groot. Uiteindelijk werden ze 7e in de poule.

TTV Bisons l deed het in de andere poule goed. Tegen TTV Vriezenveen en TTV Valleitrekkers werd gelijk getrokken. De andere wedstrijden werden gewonnen. Dit resulteerde in een eerste plek in de poule.

In de halve finale werd de strijd aangebonden met TTV Koapman. De eerste trek ging vrij snel verloren. In de tweede trek wisten de Bisons Koapman tot staan te dwingen en het had niet veel gescheeld of de Bisons hadden deze trek kunnen winnen, maar TTV Koapman wist toch de punten binnen te halen.

In de strijd om het Brons moesten de Bisons tegen TTV Vriezenveen. In de poule was dit een gelijkspel geworden. Nu lieten de Bisons het niet zo ver komen en werd het Brons binnengehaald.

Na de wedstrijden was het tijd voor een feestje met een lekker drankje en een fijne barbecue.

Een mooie en gezellige afsluiting van het seizoen dat pas laat deze zomer begon.